U bent nu hier: Wettenbank
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving
Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.
Officiële publicaties van de overheid.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Geraadpleegd op 07-08-2024. Gebruikte datum 'geldig op' 15-05-2023 en zichtdatum 16-05-2023. Geldend van 01-01-2019 t/m heden
Regeling klachtbehandeling Commissariaat voor de Media 2018
Het Commissariaat voor de Media,
In aanvulling op hoofdstuk 9, titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht;
Besluit:
In deze regeling wordt verstaan onder:
a. beklaagde: de persoon op wiens gedraging de klacht betrekking heeft;
b. College: de voorzitter en de leden van het Commissariaat voor de Media, als bedoeld in artikel 7.3 lid 1 van de Mediawet 2008;
c. klacht: een melding die betrekking heeft op een gedraging jegens de klager en voldoet aan de vereisten van artikel 9:4 lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht;
d. klachtenfunctionaris: de algemeen directeur van het Commissariaat voor de Media;
e. medewerker: de persoon die ten tijde van de omstreden gedraging werkzaam is bij het Commissariaat voor de Media.
Het doel van de regeling is het geven van een interne procedure voor de behandeling van klachten ter uitwerking van de klachtregeling opgenomen in hoofdstuk 9, titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht.
Deze regeling is uitsluitend van toepassing op de behandeling van schriftelijke klachten als bedoeld in artikel 9:4 van de Algemene wet bestuursrecht.
De ontvangst van het klaagschrift wordt uiterlijk twee weken na ontvangst schriftelijk bevestigd, tenzij de klacht binnen die termijn is afgehandeld. Bij de ontvangstbevestiging wordt een exemplaar van deze regeling gevoegd.
1 Een klacht wordt behandeld door de klachtenfunctionaris, die de behandeling van klachten over medewerkers kan overdragen aan een andere medewerker.
2 In afwijking van het eerste lid wordt een klacht over de klachtenfunctionaris behandeld door een lid van het College.
1 Het horen overeenkomstig artikel 9:10 van de Algemene wet bestuursrecht geschiedt door de persoon die de klacht krachtens artikel 5 behandelt.
2 De klager en de beklaagde worden in elkaars aanwezigheid gehoord, tenzij de klager of de beklaagde schriftelijk heeft aangegeven dit niet te willen.
3 Naar keuze van de klager en de beklaagde kan mondeling, schriftelijk of telefonisch worden gehoord.
4 Het naar aanleiding van het horen opgestelde verslag wordt toegezonden aan de klager en de beklaagde.
De persoon die de klacht krachtens artikel 5 heeft behandeld, zendt een afschrift van de kennisgeving als bedoeld in artikel 9:12 van de Algemene wet bestuursrecht (de afhandeling van de klacht) aan de beklaagde. Wanneer de klachtenfunctionaris de behandeling heeft overgedragen aan een andere medewerker, dan wordt ook een afschrift verstrekt aan de klachtenfunctionaris.
Jaarlijks stelt de klachtenfunctionaris een geanonimiseerd overzicht op van de in dat jaar ontvangen klachten, de aard daarvan, de wijze van afdoening en de naar aanleiding daarvan ondernomen acties. Dit overzicht wordt in het jaarverslag van het Commissariaat voor de Media gepubliceerd.
1 De klachtregeling Commissariaat voor de Media 2000 wordt ingetrokken.
2 Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling Klachtbehandeling Commissariaat voor de Media 2018.
3 Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin deze regeling wordt geplaatst.
Hilversum, 18 december 2018
M. de Cock Buning
voorzitter
E. Eljon
commissaris
J.G.C.M. Buné
Voor een permanente link naar de door u bekeken versie, inwerkinggetreden op , kopieer één van de onderstaande links of verfijn de link in de Linktool.
Met behulp van de Linktool van LiDO is het mogelijk om een bredere link of een meer gedetailleerde link te maken.
Ga naar de Linktool
Op linkeddata.overheid.nl zijn onderstaande relaties bekend.
Er is geen andere versie beschikbaar waarmee u de huidige geselecteerde versie, inwerkinggetreden op , kan vergelijken.
Selecteer een andere versie van de regeling waarmee u de huidige versie , inwerkinggetreden op , wilt vergelijken.
Vergelijken van "Regeling Klachtbehandeling Commissariaat voor de Media 2018", inwerkinggetreden op , met versie die inwerking is getreden op .
Doordat er een grote regeling is gekozen kan de vergelijking enkele minuten duren.
U kunt kiezen voor het toevoegen van de wetstechnische informatie aan de tekst.
U kunt kiezen in welk formaat de tekst geëxporteerd wordt.
U kunt de tekst inclusief afbeeldingen exporteren. De afbeeldingen worden dan met de tekst in een .zip-bestand geleverd
Via deze link kunt u meer informatie krijgen over de Europese richtlijn of verordening waarnaar in de tekst van de regeling verwezen wordt, inclusief de tekst daarvan. U wordt hiervoor doorgeleid naar EUR-LEX, de online databank van de Europese Unie waarin de Europese wetgeving is opgenomen.