U bent nu hier: Wettenbank
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving
Zoals belastingen, uitkeringen en subsidies.
Officiële publicaties van de overheid.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
[Regeling vervallen per 09-07-2024.]Geraadpleegd op 07-08-2024. Gebruikte datum 'geldig op' 15-05-2023 en zichtdatum 13-07-2024. Geldend van 19-02-2021 t/m 08-07-2024
Regeling van de raad van bestuur van de Kansspelautoriteit van 1 juni 2016, kenmerk 00.073.945, voor de behandeling van klaagschriften (Regeling klachtbehandeling door de Kansspelautoriteit)
De raad van bestuur van de Kansspelautoriteit,
Gelet op titel 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 14 van het Bestuursreglement Kansspelautoriteit,
Besluit:
[Regeling vervallen per 09-07-2024]
In deze regeling wordt verstaan onder:
a. beklaagde: degene op wiens gedraging de klacht betrekking heeft;
b. bestuurslid: lid van de raad van bestuur van de Kansspelautoriteit;
c. klacht: een schriftelijke klacht die betrekking heeft op een gedraging jegens de klager en voldoet aan de vereisten van artikel 9:4, tweede lid, van de Algemene wet bestuursrecht;
d. klachtenfunctionaris: een als zodanig aangewezen medewerker van de afdeling Juridische Zaken en Ontwikkeling;
e. medewerker: persoon die werkzaamheden verricht onder verantwoordelijkheid van de raad van bestuur van de Kansspelautoriteit.
Een langs de elektronische weg ingediende klacht wordt alleen als schriftelijke klacht in behandeling genomen indien gebruik is gemaakt van het elektronische klachtenformulier dat beschikbaar is op de website van de Kansspelautoriteit.
De ontvangst van het klaagschrift wordt uiterlijk binnen twee weken na ontvangst schriftelijk bevestigd, tenzij de klacht binnen die termijn is afgehandeld. Bij de ontvangstbevestiging wordt een exemplaar van deze regeling gevoegd.
1 Een klacht wordt behandeld door de klachtenfunctionaris.
2 In afwijking van het eerste lid wordt een klacht tegen:
a. het hoofd van de afdeling Juridische Zaken en Ontwikkeling, behandeld door de voorzitter van de raad van bestuur van de Kansspelautoriteit;
b. een medewerker van de afdeling Juridische Zaken en Ontwikkeling, behandeld door een medewerker van een andere afdeling;
c. een lid van de raad van bestuur behandeld door het andere bestuurslid, die de behandeling kunnen overdragen aan een andere door hen aangewezen medewerker.
3 In afwijking van het eerste lid en het tweede lid wordt de onafhankelijke voorzitter van de Adviescommissie bezwaarschriften Kansspelautoriteit als klachtadviesinstantie als bedoeld in artikel 9:14 van de Awb aangewezen, indien:
a. het eerste en tweede lid geen uitsluitsel bieden over de behandeling; of
b. de behandeling zoals bedoeld in het eerste of tweede lid gelet op de aard van de klacht niet wenselijk wordt geacht.
4 Indien de onafhankelijke voorzitter van de Adviescommissie bezwaarschriften Kansspelautoriteit de klacht niet kan behandelen, wordt een andere externe partij aangewezen als klachtadviesinstantie.
5 Het besluit zoals bedoeld in het derde en vierde lid wordt genomen door de raad van bestuur.
1 Het horen overeenkomstig artikel 9:10 van de Algemene wet bestuursrecht geschiedt door de persoon die de klacht krachtens artikel 4 behandelt.
2 De klager en de beklaagde worden in elkaars aanwezigheid gehoord, tenzij de klager of de beklaagde schriftelijk heeft aangegeven dit niet te willen.
3 Naar keuze van de klager en beklaagde kan mondeling, schriftelijk of telefonisch worden gehoord.
4 Het naar aanleiding van het horen opgestelde verslag wordt toegezonden aan klager en beklaagde.
De medewerker die de klacht heeft behandeld zendt een afschrift van de kennisgeving als bedoeld in artikel 9:12 van de Algemene wet bestuursrecht (de afhandeling van de klacht) aan de voorzitter van de raad van bestuur van de Kansspelautoriteit, de beklaagde en de klachtenfunctionaris.
Jaarlijks stelt het hoofd van de afdeling Juridische Zaken en Ontwikkeling een geanonimiseerd overzicht op van de in dat jaar ontvangen klachten, de aard daarvan, de wijze van afdoening en de naar aanleiding daarvan ondernomen acties. Dit overzicht wordt in het jaarverslag van de Kansspelautoriteit gepubliceerd.
De Regeling klachtbehandeling door de Kansspelautoriteit (Staatscourant 2014, nr. 2130) wordt ingetrokken.
Deze regeling wordt aangehaald als: Regeling klachtbehandeling door de Kansspelautoriteit.
Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na de dagtekening van de Staatscourant waarin deze regeling wordt geplaatst en werkt terug tot 1 juni 2016.
Den Haag, op 1 juni 2016
De raad van bestuur van de Kansspelautoriteit
J.J.H. Suyver
Voor een permanente link naar de door u bekeken versie, inwerkinggetreden op , kopieer één van de onderstaande links of verfijn de link in de Linktool.
Met behulp van de Linktool van LiDO is het mogelijk om een bredere link of een meer gedetailleerde link te maken.
Ga naar de Linktool
Op linkeddata.overheid.nl zijn onderstaande relaties bekend.
Er is geen andere versie beschikbaar waarmee u de huidige geselecteerde versie, inwerkinggetreden op , kan vergelijken.
Selecteer een andere versie van de regeling waarmee u de huidige versie , inwerkinggetreden op , wilt vergelijken.
Vergelijken van "Regeling klachtbehandeling door de Kansspelautoriteit", inwerkinggetreden op , met versie die inwerking is getreden op .
Doordat er een grote regeling is gekozen kan de vergelijking enkele minuten duren.
U kunt kiezen voor het toevoegen van de wetstechnische informatie aan de tekst.
U kunt kiezen in welk formaat de tekst geëxporteerd wordt.
U kunt de tekst inclusief afbeeldingen exporteren. De afbeeldingen worden dan met de tekst in een .zip-bestand geleverd
Via deze link kunt u meer informatie krijgen over de Europese richtlijn of verordening waarnaar in de tekst van de regeling verwezen wordt, inclusief de tekst daarvan. U wordt hiervoor doorgeleid naar EUR-LEX, de online databank van de Europese Unie waarin de Europese wetgeving is opgenomen.